Alonso nyert, Schumacher kiesett Suzukban
2006.10.08. 12:23
Fernando Alonso karnyjtsnyira kerlt msodik vilgbajnoki cmtl Suzukban, miutn Michael Schumacher motorhibjt kihasznlva megnyerte a Japn Nagydjat, s gy tz pontos elnyre tett szert a Ferrari klasszisval szemben.
Mindez azt jelenti, hogy Schumacher mr csak abban az esetben foszthatja meg a spanyolt a cmvdstl, ha plyafutsa utols Forma-1-es versenyn, a kt ht mlva rendezett Brazil Nagydjon nyer, mg ellenfele nem szerez pontot (a nmet ekkor tbb futamgyzelemmel lenne vilgbajnok).
A suzukai verseny ktharmadnl viszont mg egyrtelmen neki llt a zszl. Br az idmrn ltott Bridgestone-flnynek nyoma sem volt, Schumacher biztosan, t-hat msodperces elnnyel vezetett Alonso eltt. Kzvetlenl msodik boxkillsa utn azonban fstlni kezdett mgtte a Ferrari-erforrs, amire a 2001-es indianapolis futam ta nem volt plda. Maga Schumacher utoljra a 2000-es Francia Nagydjat knyszerlt feladni motorhiba miatt.
Az tdik rajtkockbl indul Alonso ekkor megkaparintotta a vezetst, amelyet a leintsig mr senki sem veszlyeztetett. A msodik helyen a kettes szm Ferrarit vezet Felipe Masst intettk le, a dobog legals fokra pedig az a Giancarlo Fisichella llhatott fel, aki egy szemlyes tragdia miatt nem tudott rlni a sikernek. A Renault-t viszont hozzsegtette ahhoz, hogy kilenc pontra nvelje elnyt a konstruktrk vilgbajnoksgban a Ferrari eltt.
Br egyes elrejelzsek est jsoltak a Japn Nagydj dlelttjre, a mezny verfnyes napstsben foglalhatta el helyt a rajtrcson, a plyahmrsklet viszont mr ekkor is csak 28 fok volt. A Bridgestone szmra radsul az sem jelentett j hrt, hogy ez az rtk folyamatosan cskkent, a leintsig 21 fokra.
Hiba vett teht tkletes rajtot az els sorbl, a kt Ferrari nem tudott jelents elnyt felpteni az ldzkkel szemben. A vrakozsoknak megfelelen a pole pozcis Felipe Massa a 3. kr elejn tadta a vezetst Schumachernek, m a kplet ekkor sem vltozott jelentsen.
Alonso viszont mr rgtn a piros lmpk kialvsa utn elkezdte a felkapaszkodst a balul sikerlt idmr utn, s az els kanyarkombinciban megelzte Jarno Trullit. A msik Toyott vezet Ralf Schumacher egyelre megtartotta a harmadik helyet, m ltvnyosan lasstotta a balul sikerlt idmr utn magra tall Renault-t.
Fisichella rosszul kapta el a rajtot, ezrt Jenson Button tmenetileg feljtt a 6. helyre, az olasz azonban az 5. krben visszaelzte a Hondt. A hazai plyn szerepl japn gyr msik piltja, Rubens Barrichello korn kiszllt a kzdelembl: szrnycsere miatt mr az els krben boxkillsra knyszerlt.
A 10. krben az len vonatoz Schumacher s Massa mintegy ngy msodperccel jrt Ralf s a mgtte lohol Alonso eltt, de sejthet volt, hogy a Toyotk korn tankolni mennek, s gy szksnek bizonyulhat a Ferrarik elnye. Trulli a 12. krben be is hajtott a boxba, Alonsnak azonban nem volt trelme kivrni, amg egy krrel ksbb Ralf is megteszi ugyanezt, s kihasznlva a nmet megingst, az els kanyarban erlkds nlkl kikerlte a Toyott.
A Ferrari garzsa felett tovbb gylekeztek a viharfelhk, amikor Masst egy lass defekt miatt a tervezettnl korbban kellett kihvni els kerkcserjre, radsul onnan a nla sokkal lassabb Nick Heidfeld BMW-je mg trt vissza. Ez lehetv tette, hogy a 15. krben abszolvlt killsa utn Alonso megelzze a brazilt, s kzvetlenl a 18. krben tankol Schumacher nyomba eredjen.
Kettejk kztt volt mg Kimi Rikknen McLarenje, de a 22. krben a finn is megltogatta szerelit, s a ksleltetett killsnak ksznheten elvette a nyolcadik helyet Heidfeldtl. A msodik etapban gy Schumacher, Alonso, Massa, Trulli, Ralf, Fisichella, Button, Rikknen sorrendben rttk a krket a pontszerz helyezettek.
A 21. krben Christijan Albers balesete borzolta a kedlyeket: a holland Spyker-Midlandjnek a sikn eltt hirtelen sztszakadt a hajtslnca, s a megsemmisl sebessgvlt, jobb hts felfggeszts s hts szrny maradvnyai, valamint az elrepl kerk trmelkkel bortotta be a plyt.
A hollandnak szerencsje volt, mg a garzsba is be tudott gurulni, radsul a Safety Cart sem kldtk be, a sportbrk egyszer srga zszls figyelmeztets mellett szedtk fel a veszlyes alkatrszeket a plyrl. Ennek elssorban a Ferrari rlt, hiszen Schumacher s Alonso kzel azonos tempban autzott, a kettejk kztt kialakult 4-6 msodperces klnbsg csupn az igen sr forgalomnak ksznheten ntt vagy cskkent.
A msodik boxkillsukra is hasonl temben kertettek sort, Alonso a 35., Schumacher a 36. krben cserlt kereket. Hogy milyen klnbsg alakult volna kztk ki a hajrra, mr sosem tudhatjuk meg, hiszen Schumacher Ferrarija a Degnernl kilehelte lelkt, Alonso pedig, aki alig hitt a szemnek, tvette a vezetst a flrell nmettl.
Felipe Massa mg megszorthatta volna a Renault-t, de korai balszerencsje miatt mr tlsgosan nagy, krlbell tz msodperces htrnyban autzott, s mivel Alonso nem vett vissza jelentsen tempjbl, a klnbsg a leintsig csak ntt.
A kt Toyota mr a 29-30. krben a boxban jrt, s az idmrre kihegyezett stratgia mellett az sem segtett a japnokon, hogy a gyorsabbnak tn Ralf Schumacher nem tudta megelzni Trullit a plyn. Vgl Buttont s Rikknent is elttk intettk le. Schumacher kiessnek ksznheten Nick Heidfeldet pontot szerzett a BMW-nek, igaz, az utols krkben t is megszorongatta csapattrsa, Robert Kubica.
A hajrban mg Mark Webber kiesse rdemel emltst: az ausztrl szlesen vette az utols kanyart, aminek az lett az eredmnye, hogy nekiment a falnak. A williamses eltte sem remekelt, leggyorsabb krnl Takuma Sato is jobbat autzott. A japn kznsgkedvenc egybknt is megrvendeztette a npes szurkolsereget, hiszen remel helytllva clba rt a 15. helyen.
|